Treningsstrikk minibands for trening, 3 pack resistance bands

Treningsstrikk øvelser

En god treningsøkt trenger nødvendigvis ikke å ta lang tid eller kreve mye utstyr. Med resistance bands kan du enkelt gjennomføre en treningsøkt hvor som helst, enten du er hjemme, på ferie eller treningssenter. Vi har samlet noen av de beste rumpeøvelsene du kan utføre for å trene rumpe og lår.

Så hva er resistance bands? Resistance bands eller treningsstrikk er bånd som brukes til å skape motstand og aktivere musklene. De passer derfor perfekt i forkant av en treningsøkt for å aktivere og få kontakt med musklene. Famme’s resistance bands kommer i tre forskjellige styrker: lett, middels og tung. 

 Rumpeøvelser med treningsstrikk

#1 Squat med sidesteg

  • Plasser treningsstrikken over knærene
  • Stå med beina i en skulderbreddes avstand
  • Ta ett steg til siden og fullfør i knebøy
  • Reis deg opp og gå tilbake til startposisjon. Repeter

 

#2 Utfall

  • Plasser treningsstrikken over knærene 
  • Sett det ene beinet foran kroppen og det andre beinet bak
  •  Senk det bakerste kneet ned i bakken og oppnå en 90 graders vinkel
  • Reis deg opp og repeter med andre beinet

 

#3 Hip thrust

  • Plasser treningsstrikken over knærene
  • Øvelsen kan utføres på bakken, eller som vist i videoen
  • Løft rumpa opp og oppnå en rett linje med kroppen. Stram rumpa og hold et par sekunder på toppen før du slipper ned
  • Repeter